• تاریخ انتشار : 1403/07/19 - 08:06
  • تعداد بازدید : 18
  • تعداد بازدیدکننده : 15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت خبر داد؛

برگزاری نخستین سالانه شهر دوستدار سالمند به مناسبت روز جهانی و هفته ملی سالمند سال ۱۴۰۳ با مشارکت ادارات کل عضو در دبیرخانه شهر دوستدار سالمند رشت و بخش های مختلف شهرداری

مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت از برگزاری نخستین سالانه شهر دوستدارسالمند و اجرای برنامه های متنوع برای سالمندان به مناسبت روز جهانی و هفته ملی سالمند با مشارکت ادارات کل عضو در دبیرخانه شهر دوستدار سالمند رشت و بخش های مختلف شهرداری خبر داد.

حمیدرضا آزمون مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی و هفته ملی سالمند اظهار داشت: دبیرخانه شهر دوستدار سالمند شهر رشت با همکاری سازمانهای تابعه شهرداری رشت و دستگاه های دولتی به مناسبت این هفته اقدام به برگزاری نخستین سالانه شهر دوستدارسالمند و اجرای برنامه های متنوعی کرده است و در روزهای آتی نیز اجرای این برنامه ها ادامه خواهد داشت.

 

حمیدرضا آزمون برگزاری برنامه های مشترک برای «سالمندان و کودکان» را در راستای ارتباط بین نسلی عنوان کرد و گفت: برنامه پیاده  گردی ویژه « سالمندان و کودکان » توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری رشت برنامه ریزی و اجرا شد و این عزیزان از از فضاهای شهری و پیاده راهی و همچنین بناهای تاریخی شهر و مساجد تاریخی محور بادی الله شامل “مسجد اردبیلی ها” ، “مسجد مستوفی” ، “مسجد صفی” ،  “خانه آیت الله رودباری” و اقامتگاه تاریخی “می جان” بازدید کردند.

 

مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت به برگزاری تور رشت گردی که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر اجرا شد، اشاره کرد و افزود: سالمندان علاقه مند در روزهای گذشته از تور رشت گردی رایگان این سازمان استقبال کردند.

 

وی به برگزاری تور موزه میراث روستایی گیلان و جشنواره ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: تور موزه میراث روستایی گیلان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در روز ۱۷ مهرماه و جشنواره ورزشی بانوان توسط اداره کل ورزش و جوانان برای بانوان سالمند در روز ۱۸ مهر ماه پارک بانوان برگزار شد.

 

وی به برگزاری دومین لیگ زبان گیلکی ویژه پدربزرگ/مادربزرگ و نوه ها اشاره کرد و گفت: این لیگ با برنامه‌ریزی اداره مطالعات و پژوهش مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان رشت، در راستای حفظ و ارتقاء فرهنگ و زبان گیلکی در روز پنجشنبه در تالار مرکزی گیلان برگزار خواهد شد.

 

حمیدرضا آزمون به اجرای پویش یادگار سبز در روزهای آتی توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و با مشارکت فعال پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها با همراهی نوه های خود به کاشت ۱۵۰ نهال اقدام خواهند نمود  اشاره کرد و گفت: این نهال ها به نام شرکت کنندگان پلاک کوبی خواهند شد.

 

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پخش رایگان فیلم ویژه سالمندان در سینما سپیدرود در صبح روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه انجام خواهد شد.

 

حمیدرضا آزمون در پایان ضمن تشکر از شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت و همچنین ادارات کل عضو در دبیرخانه شهر دوستدار سالمند رشت که در برگزاری سالانه شهر دوستدار سالمند همکاری داشتند ابراز امیدواری کرد تا شهر رشت با فراهم آوردن زیرساخت های لازم بتواند به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند بپیوندد.

  • گروه خبری : گروه های محتوا,اخبار
  • کد خبر : 1787
کلمات کلیدی

تصاویر

احمد  رمضانی
خبرنگار

احمد رمضانی