۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
حضور شهرداری رشت در گردهم‌آیی شهرهای خلاق ایران در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداریِ اصفهان
حضور شهرداری رشت در گردهم‌آیی شهرهای خلاق ایران

دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری از تاریخ 7 تا 11 مهر 1401 در شهر اصفهان برگزار شد. در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، 5 عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو از کشورمان، یعنی شهرهای رشت و کرمانشاه در زمینه خوراک‌شناسی، شهرهای اصفهان و بندرعباس در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی و شهر سنندج در زمینه موسیقی، در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر اصفهان در کنار سایر شرکت‌کنندگان گرد هم آمدند. در این نمایشگاه ضمن معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های ‌خوراک‌شناسی و گردشگری شهر رشت، دستاوردهای پژوهشی شهرداری رشت در این زمینه‌ها نیز ارائه گردید.

 

 

در این نمایشگاه از فرصت پیش آمده جهت ارائه عملکرد 6 ساله و تولیدات شهرداری رشت در زمینه شهر خلاق در قالب کلیپ، کتاب، بروشور و ... استفاده شد و این محصولات نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.
 
 
 
 
علاوه بر بازدید عموم، در نخستین روز از این نمایشگاه، علی قاسم‌زاده، شهردار محترم اصفهان و در روزهای دیگر، سیدامیر سامع‌ عضو محترم شورای اسلامی شهر اصفهان و علیرضا ایزدی مدیر کل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از این نمایشگاه بازدید کردند.  
 
 
 

 

شهرهای خواهرخوانده اصفهان از جمله شهر داکار، پایتخت کشور سنگال نیز در این نمایشگاه حضور یافتند و در نشستی با شهرهای خلاق ایران، با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر رشت و استان گیلان نیز آشنا شدند.
 

 
 

نمایندگان شهرهای خلاق ایران، علاوه بر آشنایی با یکدیگر، تجربیات و اقدامات خود را به اشتراک گذاشتند.

 
تاریخ:
1401/07/26
منبع:
مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت
Powered by DorsaPortal